Τρίτη, 4 Οκτωβρίου 2016

Η Καθημερινή ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΠΟΥΚΑΛΑΣ "Είναι το Σύνταγμα, ευλογημένοι" - ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ Σπουδή πολιτισμού -

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΠΟΥΚΑΛΑΣ

Είναι το Σύνταγμα, ευλογημένοι

"Σ​​το λυσάρι που χρησιμοποιούν τα κόμματα για να ερμηνεύουν τα πολιτικά πράγματα δίχως τον κόπο της πρωτότυπης σκέψης, περίοπτη θέση έχουν οι έννοιες «αντιπερισπασμός» και «επιχείρηση παραπλάνησης/ αποπροσανατολισμού/ εξαπάτησης του λαού». Χρησιμοποιούνται και οι δύο σαν πασπαρτού, ικανό να αποκαλύψει κάθε σατανικό σχέδιο κάθε διαβολικής κυβέρνησης. Το γεγονός ότι τα «ερμηνευτικά» σχήματα αυτής της ποιότητας προϋποθέτουν μια κοινωνία αγελαία, ανώριμη, άνετα παραπλανήσιμη, ικανή μόνο να καταπίνει αμάσητο ότι της προτείνουν, δεν ενοχλεί τους καθ’ έξιν συνωμοσιολόγους. Μηρυκάζουν την ίδια στιγμή ένα άλλο κλισέ, υμνητικό της σπουδαίας κρίσης του λαού, και συνεχίζουν να πορεύονται με τις αντιφάσεις τους.
Δεν ξένισε λοιπόν το γεγονός ότι και οι αλλαγές στο μάθημα των Θρησκευτικών εξηγήθηκαν με τη συνήθη αντιπολιτευτική επιδερμικότητα σαν ένα επιπλέον σχέδιο αντιπερισπασμού, ώστε να φύγουν, λέει, τα σοβαρά προβλήματα από το κέντρο του δημόσιου διαλόγου (αν υποθέσουμε πως οι κραυγές και οι ατάκες συνιστούν διάλογο)...." Διαβάστε το άρθρο ολόκληρο εδώ: http://www.kathimerini.gr/876963/opinion/epikairothta/politikh/einai-to-syntagma-eyloghmenoi

  ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ

Σπουδή πολιτισμού

"Μ​​ε αφορμή δηλώσεις και αντιδηλώσεις υπουργού Παιδείας και αρχιεπισκόπου για τη θρησκευτική εκπαίδευση των μαθητών στα ελληνικά σχολεία, θα μου επιτραπεί να ανασύρω ελάχιστο δείγμα γλώσσας και προβληματισμού, πριν από δεκαεννέα χρόνια, για το ίδιο θέμα: Ποιος προβληματισμός και με ποια γλώσσα κατατέθηκε τότε, σε ποιο επίπεδο αντιμάχονται σήμερα οι επαγγελματικά ενδιαφερόμενοι.
Στην «Kαθημερινή» της Kυριακής 29.6.1997, η επιφυλλίδα έγραφε:
«H διδασκαλία του ονομαζόμενου μαθήματος των θρησκευτικών περιλαμβάνεται στην υποχρεωτική για τα Eλληνόπουλα εκπαίδευση. Aν αυτό το μάθημα έχει χαρακτήρα θρησκευτικής κατήχησης (ενώ διδάσκεται από ανθρώπους και με αναλυτικά προγράμματα που δεν έχουν καμιά οργανική σχέση με την ενοριακή και επισκοπική συγκρότηση-λειτουργία της εκκλησιαστικής εμπειρίας) είναι ευκολότατο να αλλοτριωθεί σε νοησιαρχική διδαχή αφηρημένων ιδεολογημάτων, διδαχή που επιπλέον παραβιάζει την ελευθερία του θρησκευτικά αδιάφορου ή αγνωστικιστή μαθητή. H πολιτεία δεν μπορεί να δεχθεί μια τέτοια παραβίαση της ελευθερίας του μαθητή και η Eκκλησία είναι αδιανόητο να συναινεί στην αλλοτρίωση της εμπειρίας της σε ιδεολόγημα..."Διαβάστε το άρθρο ολόκληρο εδώ: